Etiketler

, ,

BUZKIRICI ETKİNLİKLER

Eğitmenler ve eğitim bilimleriyle uğraşan bir çok kişi, öğrencilerin veya katılımcıların öğrenmeye istekli olmasının ne kadar önemli olduğunu bilirler. Çünkü kişi, verilen eğitimle ilgilenmiyorsa veya bu eğitimden herhangi bir beklentisi yoksa eğitime katılma konusunda pek de istekli olmayacaktır.

Aslında, burada en önemli noktalardan biri ihtiyaç analizidir. Eğitim ihtiyacını belirlerken mutlaka eğitimi planlayacağınız kitlenin ihtiyaçlarını da dikkate almalısınız. Özellikle yetişkin eğitiminde, başarılı olabilmek için katılımcıların dikkatlerini mutlaka çekmelisiniz. Bu yazıda daha çok yetişkin eğitimini dikkate alabilirsiniz.

Bazen şirketlerin veya kurumların yöneticileri sizden belli eğitimleri vermenizi isteyeceklerdir. Siz daha hangi eğitimlere ihtiyaç olduğunu belirlemeden, vereceğiniz veya verdireceğiniz eğitimler zaten size yukarıdan zembille indirilmiştir 🙂 Aslında burada da, ilgili eğitimin ihtiyaç analizini yapmalısınız. İhtiyaç analizi ile ilgili ayrıca bir yazı daha sonra yazabilirim. Ancak şimdi buzkırıcı etkinliklere gelelim. 

Yukarıda buzkırıcı etkinlikleri anlatacakken neden ihtiyaç analizinden bahsettim? Çünkü bu etkinlikleri hazırlarken bile bir ihtiyaç analizi yapmalısınız:

  • Gerçekten böyle bir etkinliğe ihtiyaç var mı?
  • Katılımcılar (öğrenenler) hangi alandan ya da sektörden geliyorlar? (Etkinliğinizi bunun üzerine kurabilirsiniz ya da buna göre seçebilirsiniz)
  • Eğitim grubu kaç kişiden oluşuyor? (Küçük bir grupsa, grup çalışmasına gerek yoktur ve etkinlik çabuk biteceğinden daha uzun sürecek bir etkinlik belirleyebilirsiniz)
  • Gruptaki kişiler birbirlerini önceden tanıyorlar mı? (Tanımıyorlarsa, birbirlerini tanımalarını sağlayacak bir etkinlik planlayabilirsiniz)
  • Eğitim kaç saat sürecek? (Eğitimin süresine göre, buz kırıcı etkinliğin süresini de planlayabilirsiniz)

Bu sorular tabiiki artırılabilir… 

Nedir bu buzkırıcı etkinlik dedikleri?

Aslında asıl eğitime başlamadan önce geçişi kolaylaştırmak için uygulanan etkinliklerdir. Burada amaç,

  • Kişilerin ortama ısınmalarını, 
  • Eğitime gelirken veya eğitimin başında sandalyelerinde otururken hissettikleri olumsuz duyguları, korkuları veya yalnızlık hislerini kırmayı, yok etmeyi,
  • Onları eğitime istekli kılmayı,
  • Birbirlerini tanımalarını ve kişilerin birbirlerine ısınmalarını sağlamaktır.

Kısaca ortamdaki buzları eritmeyi amaçlar 🙂

Buzkırıcı etkinlikler genellikle oyun içeriklidir ve onları hazırlarken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz;

  1. İlk olarak amacınızı belirleyiniz. (Örn: Birbirlerini tanımayan bir grupta bireylerin birbirlerini tanımalarını sağlamak)
  2. Mutlaka önceden süreyi belirleyiniz, çünkü süre grubun büyüklüğüne göre değişebilir ve asıl eğitimin uzamasına neden olabilir.
  3. Kullanacağınız materyalleri önceden belirleyebilirsiniz.
  4. Artık uygulamayı nasıl yapacağınızı yani etkinliğinizi yazabilirsiniz. 
  5. En son olarak da etkinliğin pekişmesi için sorular sorabilir ve etkinliğinizi tamamlayabilirsiniz.

Buzkırıcı etkinlikler için ayrıca bir değerlendirmeye gerek yoktur; çünkü bu etkinlikler yeni bir bilgiyi öğretmekten çok grubu asıl eğitim sürecine hazırlamayı amaçlar.

ARTIK BUZLARI ERİTMEYE HAZIRSINIZ…

Örnek buzkırıcı etkinlikleri bu linkin altına ekleyeceğim. Yorumlarınız veya önerileriniz olursa bana iletebilirsiniz.  

Reklamlar